NASTĘPCA LEGENDARNEJ AUDI 80- Audi A4 I został zaprezentowany po raz pierwszy w 1994 roku. Pierwsze wcielenie A4 zyskało kod fabryczny B5. Bazą do jego stworzenia była nowa płyta podłogowa grupy VAG oznaczona PL45 (od 1996 roku zastosowana również w Volkswagenie Passacie B5). Samochód standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1,6 , 1,8 , 2,4, 2,6 i 2,8 L oraz diesle o pojemności 1,9 i 2,5 L, których moc przenoszona była na przednie koła. Później pojawiły się silniki: 1,8 Turbo, 2,6 . Wprowadzono także wersję quattro z napędem na obie osie. Wersją topową Audi A4 był (do momentu pojawienia się RS4) model S4 wyposażony w doładowany silnik o pojemności 2,7 L i mocy 265 KM. Można też spotkać A4 ze 170-konnym silnikiem 1,8 T produkowanym na rynek USA oraz ze 180-konnym silnikiem montowanym seryjnie w Europie również w Audi TT. Nowością było użycie skrzyni biegów Tiptronic, która pozwalała na wybór manualnego lub automatycznego trybu pracy. W 1996 roku zadebiutowała wersja kombi Audi A4 nazwana A4 Avant. W 1997 roku Audi A4 przeszło pierwszy lifting(Numery podwozia: 8D-W-000001 do 8D-W-300000).